31 Μαΐου 2012

Η δασκάλα που λέει βλακείες....

Χθες πήγαμε εκδρομούλα...Περάσαμε πολύ όμορφα. Τα παιδιά μου ήταν ήσυχα, ήταν υπάκουα, έδειχναν ενδιαφέρον σε αυτά που τους έλεγαν οι κοπέλες στο μέρος που επισκεφτήκαμε . Στο μέρος που κάτσαμε να φάμε και να παίξουμε ήταν όλα μαζί , έστρωσαν πετσετούλες , έβγαλαν μπολάκια με καλούδια , χορέψαμε και τραγουδήσαμε το Τζο ....Όλα καλά λοιπόν...εκτός από κάτι που με στεναχώρησε και με θύμωσε λίγο πριν ξεκινήσουμε για την εκδρομή μας.
Μια μέρα πριν την εκδρομή τους έδωσα οδηγίες για τα πρακτικά ζητήματα της εκδρομής. Τους είπα λοιπόν τι πρέπει να έχει μέσα η τσαντούλα τους.

Πάμε λοιπόν

καπελάκι γιατί ο ήλιος καίει
αντηλιακό για τον παραπάνω λόγο
φαγητό 
νερό  
λεμόνι
σακούλα κατα προτίμηση όχι διάφανη

Το λεμόνι ίσως κάνει εντύπωση σε πολλούς. Για μένα ήταν πάντα μέσα στην τσάντα μου και των συμμαθητών μου στις σχολικές εκδρομές. Βοηθάει στην καταπολέμηση της ναυτίας έλεγε η γιαγιά , η μαμά , η δασκάλα...Επιστημονικά δε ξέρω αν ισχύει. Πρακτικά πάντως έχω δει να κάνει δουλειά σε μαθητές μου.

Τη σακούλα την ήθελα σε περίπτωση που τα παιδιά ζαλίζονταν και έκαναν εμετό. Πάντα τη ζητάω και με έχει γλιτώσει απο το να κάθομαι να καθαρίζω παιδιά και λεωφορεία...Αφήστε που είμαι και λίγο ευαίσθητη και μπορεί να κάνω μετά και εγώ εμετό. Εξήγησα λοιπόν στα παιδιά γιατί πρέπει να κρατάμε .....Αν μου πει κάποιος πως ζαλίζεται , μέχρι να σηκωθώ , να βρω σακούλα εγώ στο λεωφορείο να πάω πίσω , πάει η ζημιά έγινε. Και αφού μπορείς να το αποφύγεις;;;Αφήστε που θα λερωθούν και που θα τρέχει η μαμά να μας βρει χιλιόμετρα μακρυά. Ενώ αν έχουμε τη σακούλα μας κοντά μας δε θα λερωθούμε και δε θα λερώσουμε και μη σας πω πως λίγοι θα καταλάβουν πως κάναμε εμετό ( όχι πως ίιναι κακό αλλά μετά μπορεί να κάνει και άλλος και άλλος)
Επίσης στη σακούλα μας θα βάλουμε και σκουπιδάκια :)

Όλα τα παιδιά κατάλαβαν ακόμα και αυτά που έλεγαν "μα δε ζαλίζομαι ποτέ" 
Σκουρόχρωμη κατα προτίμηση για να μη φαίνεται το περιεχόμενο...
Ααα και για να το κάνουμε και πιο διασκεδαστικό αντί να γράψουμε στο μπλοκάκι μας τι πρέπει να έχουμε μαζί τα ζωγραφίσαμε :)






Και φτάνουμε στη μέρα της εκδρομής
Μπαίνουμε στην τάξη να μετρηθούμε ( αυτό που τα μετράω 3.456 φορές να το κοιτάξω;) να πούμε ξανά τι πρέπει να προσέχουμε για να περάσουμε όλοι καλά και να γυρίσουμε ασφαλής στο σχολείο...
Ρωτάω λοιπόν "Φέραμε όλα όσα έπρεπε;" και πέρα απο τα ναιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι άκουσα και το εξής :

Ο μπαμπάς και η μαμά είπαν πως αυτά που είπατε είναι βλακείες και αφού ποτέ δεν ζαλίζομαι δε χρειάζομαι σακούλα"

Και σκέφτομαι "άκουσα καλα;" και το λέει ξανά άλλη μια φορά ...

Τα άλλα παιδάκια έμειναν και κοίταζαν...Κάποιο είπε σιγά "οι γονείς σου λένε βλακείες που θα πουν αυτό για την κυρία μας"


Φυσικά και στο παιδί δεν είπα τίποτα....Τι να του πεις; Τι φταίει αυτό; Θύμωσα όμως, πολύ. Οχι γιατί με είπαν βλάκα....Γιατί με ακυρώνουν μπροστά στο παιδί. Γιατί μιλάνε απαξιωτικά για μένα μπροστά στο παιδί. Γιατί το παιδί κάποια στιγμή θα σταματήσει να ακούει τις "βλακείες" των δασκάλων της.Στην τελική τι ζήτησα;;; Μία σακούλα; Ούτε κόστος έχει, ούτε βάρος. Και αν δε θέλεις να τη βάλεις μη τη βάλεις και μην πεις τίποτα. Δεν είχα σκοπό να κάνω κανένα σωματικό έλεγχο.

Λάθη σαν δασκάλα σίγουρα έχω κάνει και θα κάνω. Ακόμα και αν έχεις χίλια δίκια σαν γονιός έλα και πες μου , έλα και μίλα μου. Τι βάζεις το παιδί στη μέση....
Μια σακούλα ζήτησα, μία....

Ααα και φυσικά "αντηλιακό;;;γιατί καλέ στη θάλασσα πας;;;"

Μόνο στη θάλασσα είναι επικίνδυνος ο ήλιος βλέπετε.

27 σχόλια:

  1. Κάπως έτσι ξεκινάει το κακό..... γιατί βλέπεις εμείς τα ξέρουμε όλα.
    Τι να πεις καλή μου!!!

    Θαυμάζω τις δασκάλες που είναι "ψωνάρες" :)

    Φιλιά θαλασσένια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...ευτυχώς για τα παιδιά και για μένα αυτοί είναι η εξαίρεση....Δεν συναντάω πολλούς :)

    Φιλιά απο την ψωνάρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι να πεις!Κάποιοι γονείς δείχνουν δείγματα αναισθησίας και δεν καταλαβαίνουν στοιχειώδη πράγματα.Είναι κρίμα να προσπαθείς να μάθεις 5 πράγματα στα παιδιά και να στο "χαλάνε" οι γονείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Oπως τα λες Δέσποινα.Λες εσύ μια κουβέντα πάνε σπίτι και ακούνε άλλα...Και μιλάμε για πράγματα που αφορούν την ασφάλεια τους, την υγεία τους.
      Λες στα παιδιά που είναι 8 χρονών πως απαγορεύεται να έχουν facebook, μιλάς για κινδύνους και μετά σου λένε "οι γονείς μου λένε πως είναι κακό, όλοι έχουν"

      Καλημέραααα

      Διαγραφή
  4. Δύσκολο το έργο σας εξαρχής! Ήμουν στο σύλλογο γονέων και τα είδα από πρώτο χέρι! Δυστυχώς δεν υπάρχει σεβασμός, ούτε στους δασκάλους, ούτε στο σχολείο, ούτε στην τάξη! και κινδυνεύεις να κατηγορηθείς για ακραίος και συντηρητικός ή οπισθοδρομικός... μου θύμισες μια γελοιογραφία που είχα δει στο Μαμά...δες Μπαμπά...δες http://www.facebook.com/photo.php?fbid=396873600324919&set=a.138940622784886.24613.113495595329389&type=1&theater
    Να είσαι καλά και καλό κουράγιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα Ειρήνη,

      Αχ λίγοι το λένε αυτό πως είναι δύσκολο το έργο μας. Ο περισσότερος κόσμος μένει στις πολλές διακοπές που έχουμε και στις λίγες ώρες που είμαστε στο σχολείο.
      Εδώ βλέπεις να έρχεται να ο γονιός να ανοίγει την πόρτα, να μπαίνει μέσα στην τάξη χωρίς να χτυπήσει, χωρίς να ζητήσει συγγνώμη..και μετά περιμένεις απο τα τα παιδιά. Εγω μιλάω για διατροφή και ο άλλος βάζει στο παιδί κόκα κόλα και δρακουλίνια. Μιλάς για ζώνη στο αυτοκίνητο και σου λέει το παιδι "μα η μαμά με αφήνει'
      Ευτυχώς οι περισσότεροι γονείς είναι συνεργάσιμοι. Απλά όταν έχεις να κάνεις με παιδιά ακόμα και ο ένας θα σε στεναχωρήσει
      Τη γελιογραφία την έχω δει εδώ και μερικά χρόνια , είναι ο,τι πιο αντιπροσωπευτικό έχω δει και ναι είναι γονείς που κάνουν ακριβώς αυτό που δείχνει

      Διαγραφή
  5. Πόσο με τρελλαίνουν αυτοί οι γονείς!!!!
    Αργότερα όμως, όταν τα παιδιά τους θα μεγαλώσουν, θα αναρωτιούνται γιατί είναι έτσι το παιδί τους, και γιατί δεν έχει σεβασμό...και πολλά άλλα! Όλα ξεκινούν μέσα από το σπίτι από μικρά πράγματα.
    Εγώ θυμάμαι βρε Άννα μου, δεν τολμούσα να κάνω παράπονα στην μάνα μου για κάποιον δάσκαλο, ή να μην ακούσω κάποιον δάσκαλο! Τώρα οι δάσκαλοι κατά την γνώμη μου δεν μπορούν να κάνουν εύκολα την δουλειά τους γιατί θα έρθει ο γονιός και θα ζητάει τα ρέστα από τον δάσκαλο για το κάθετί!
    Κι εσύ βρε χριστιανή μου...!!! Να ζητήσεις σακούλα!!!! Τςτςτςτς.... πού ακούστηκε αυτό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα να δεις πόσο με τρελαίνουν. Και στο παιδί δεν μπορείς να πεις κάτι γιατί δε φταίει σε τίποτα.Και σε εκείνους δε μπορείς να πεις κάτι γιατί είναι σαν να καρφώνεις το παιδί.
      Αλλες εποχές οι δικές μας τότε ...
      Μα ειδες ;;;Παράλογα πράγματα θέλω και εγώ...

      Διαγραφή
  6. Σίγουρα σαν Γνήσια Ελληνίδα Μάνα έχω διαφωνήσει με κάτι που είπε ή έκανε η δασκάλα των παιδιών μου. Έχω διαφωνήσει όμως "από μέσα μου" εάν πρόκειται για κάτι που δεν είναι τόσο σοβαρό, ή το έχω συζητήσει μαζί της εάν είναι κάτι πιο σημαντικό. Σε καμία περίπτωση όμως δεν έχω μειώσει τη δασκάλα στα μάτια των παιδιών μου. Για πολλούς - πολλούς λόγους. Γιατί τη σέβομαι σαν τον άνθρωπο που μαθαίνει στο παιδί μου γράμματα, γιατί είμαστε γείτονες 20 χρόνια, γιατί δεν έχω ιδέα τι τραβάει στο σχολείο με 22 διαβολάκια μέσα σε μια αίθουσα. Τα δικά μου παιδιά, μπορεί να αμφισβητήσουν ή να ξεχάσουν κάτι που τους λέω εγώ, αλλά κάτι που τους λέει η δασκάλα τους ΠΟΤΕ !!!! Ολο το απόγευμα στο σπίτι ακούω "η κυρία Αργυρώ είπε ......", "Μαμαααααα η κυρία Έλσα είπε .......".

    Ο γιος μου που τώρα τελειώνει τη Β΄Δημοτικού και είναι λίγο τεμπελάκος,για να κάτσει να διαβάσει δεν φωνάζω, μόνο του λέω "αν δεν έχεις όρεξη να διαβάσεις δεν πειράζει, κλείσε τα βιβλία σου και πήγαινε έτσι στο σχολείο, να σε ρωτήσει η κυρία Αργυρώ και να μην ξέρεις να απαντήσεις !!!!". Γιατί ντρέπεται να τον ρωτήσει η δασκάλα του και να μην ξέρει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό ακριβώς, το να έρθει μια μητέρα να μου μιλήσει να μου πει κάτι που θεωρεί πως δεν έκανα καλά, θα το ακούσω, θα το δεχτώ και αν έχει και δίκιο θα το αλλάξω.
    Αλλα έλα και πες το μου σε μένα. Μη βάζεις ανάμεσα μας το παιδί.Το παιδί που έτσι και αλλιώς θα μου το πει.
    Γιατί μας τα λένε...Δε ξέρω αν είναι απο αφέλεια ή αν απλά θέλει να μάθω τι είπαν οι γονείς του για μένα. Ελα και πες μου το λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό πάντως "η κυρία είπε" ή "δε το είπε η κυρία" είναι κασέτα που παίζουν όλα τα παιδιά ε;Θυμάμαι μια φορά που μια μαμά κυνηγούσε τη μικρή να την πάει οφθαλμίατρο και η μικρή έκλαιγε κάτι απογεύμετα.
    Το μαθαίνω, της μιλάω 5 λεπτά το διάλειμμα και στο σχόλασμα λέει στη μαμά της "μαμα πότε θα πάμε οφθαλμίατρο;¨"

    Φιλιά και στα ζουζούνια σου.Διακοπές σε λίγες μέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είμαι οικογενειακή σύμβουλος οπότε όπως καταλαβαίνεις καλή κατανοώ πλήρως και το θυμό σου και την απόγνωση που νοιώθεις. Φαντάσου πως τούτο γίνεται και για τους γονείς. "Η μάνα σου η ..." ή "Ο πατέρας σου δεν ξέρει τι λέει" και άλλα πολύ χειρότερα. Τελικά η υπόθεση να μεγαλώνει κανείς παιδιά στο σπίτι ή στο σχολείο είναι το σοβαρότερο έργο που μπορεί να κάνει. Δυστυχώς ακόμη η μεγαλύτερη μερίδα των γονιών βλέπουν το ρόλο του γονιού από μια απολύτως φαινομενική διάσταση αγνοώντας τη σπουδαιότητά του. Αλλά μήπως είναι το μόνο κακό που γίνεται από πλευράς αξιών και υποδομών στις μέρες μας. Κράτα γερά δασκάλα πολύ λίγο φως έχει μείνει γύρω μας για να το μεταλαμπαδεύσουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι θα έχεις ακούσει και εσύ ε;
      Αυτό είναι ο,τι χειρότερο μπορείς να κάνεις σε ένα παιδί ειδικά στη φάση που οι γονείς χωρίζουν.
      Πριν χρόνια είχε πάει μαμά σε μένα μπροστά στο παιδι.
      "Το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου κυρία Αννα ήταν αυτό το παιδί"
      Της ανοίγεις το κεφάλι ναι ή όχι;

      Διαγραφή
  10. Ειχα καιρο να περασω απο εδω και επανορθωνω αφήνοντας ευχες για εναν καλο και ησυχο μηνα.Να εισαι καλα και να προστατευεις τα παιδια με τις συμβουλες σου γιατι μερικοι γονεις ειναι ανευθυνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε διαβάζω και ας μη σχολιάζω. Σε ευχαριστώ πολύ, καλό καλοκαίρι ...
      Ο,τι μπορώ το κάνω :)

      Διαγραφή
  11. Καλέ, εγώ ζήτησα δύο (2) σακούλες!!! Πάντα τις ζητάω, για τον ίδιο λόγο που τις ζητάς κι εσύ, αλλά ακόμα κι αν δεν χρησιμεύσουν έτσι, σίγουρα θα χρησιμεύσουν στο να βάλουμε τα σκουπιδάκια μας. Και καπέλο ζήτησα και φαγητό και νερό και αντηλιακό να τους βάλουν το πρωί. Σ' όποιον αρέσουμε, ρε συ Άννα, που νοιαζόμαστε τα παιδιά τους! Σ' όποιον δεν αρέσουμε, θα μας ακυρώνει. Το κάνουν και μη λεκτικά, με μορφασμούς, κινήσεις και τόσα άλλα. Μην ταράζεσαι. Απλά να 'σαι βέβαιη ότι συμβαίνει ΠΑΝΤΑ σε όλες τις οικογένειες και σε ανύποπτο χρόνο, μιλώντας και με τη γειτόνισσα, τη νονά, το θείο...

    Ήρεμα, καλό μου. Κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς. Από 'κεί και πέρα... ας αναλάβουν κι άλλοι!

    Τα φιλιά μου και στα μικρά σου. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 2;;; Μα είναι δυνατόν; Ε εσύ το παράκανες.
    Αντηλιακό και καπέλο; Γιατί καλέ; Για μπάνιο πήγατε ;;;
    Αχ τι ακούμε και τι έχουμε να ακούσουμε ακόμα

    Δεν είναι όλοι έτσι για μένα, ευτυχώς.

    Αλλά όπως λες ..εμείς θα κάνουμε αυτό που ξέρουμε και θεωρούμε πως είναι το καλύτερο...Εκείνοι ας κάνουν αντίστοιχα τα δικά τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και μετά λένε ότι τα παιδιά μαθαίνουν συμπεριφορά στο σπίτι και τρόπους.. κουραφέξαλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μέσα στην τάξη κάθε χρόνο καταλαβαίνω απο τις πρώτες μέρες τι γίνεται σε κάθε οικογένεια. Και αυτό άλλοτε σε κάνει να χαμογελάς , άλλοτε να κλαις και άλλοτε να εκνευρίζεσαι.
    Δεν λέω πως είμαι η τέλεια δασκάλα...Αλλά με ενοχλεί όταν βλέπω παιδιά να πετάνε κάτω σκουπίδια, παιδιά να βάζουν τα πόδια πάνω στο θρανίο, να μου μιλάνε με θράσος. Ερχεται το παιδί ανοίγει την πόρτα χωρίς να πει ούτε καλημέρα και κάθεται στο θρανίο. Και εγώ του κάνω παρατήρηση. Και μέρες μετά ανοίγει η πόρτα μπαίνει μέσα ο μπαμπάς χωρίς να χτυπήσει, χωρίς να χαιρετήσει και δίνει στο γιο τα δρακουλίνια που ξέχασε. Και μετα καταλαβαίνεις...Και λες "μπορώ εγώ να αλλάξω κάτι σε αυτό το παιδι;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όλο και κάτι αλλάζει.. τουλάχιστον να είμαστε αισιόδοξοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και ένα παιδί να κερδίσεις αξίζει, εχεις δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΣΦΥΡΑ ΑΝΕΜΕΛΑ ΑΝΝΙΩ .... ΑΥΤΟΙ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΑ ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Nαι αυτό κάνω..Αλλά επειδή άνθρωπος είμαι και φορτώνω είπα να τα πω εδώ να ξεσκάσω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Διαβάζω τις αναρτήσεις σου κατά καιρούς, είσαι υπέροχη, είσαι αυτό που λέμε ουσιαστική, ποιοτική, σπάνιο είδος. Μακάρι να είχαμε πολλές σαν εσένα, θα ήταν καλύτερος ο κόσμος που ζούμε, κυρίως για τα παιδιά *χαμόγελο*! Να είσαι πάντα καλά και να μην αλλάξεις ποτέ ή κι αν αλλάξεις να γίνεις ακόμα πιο σούπερ! Σε φιλώ με τις καλύτερες πάντα ευχές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ. Αν αγαπάς αυτό που κάνεις και αγαπάς και τα παιδιά όλα σου βγαίνουν απλά και αβίαστα.
      Το πιο βασικό νομίζω είναι να μπορείς να μπεις στη θέση του παιδιού και να γίνεις και εσύ παιδί μαζί τους κάποιες στιγμές.
      Φιλια καλοκαιρινά

      Διαγραφή
  20. Έτσι από περιέργεια ... τελικά τι απάντησες στο παιδάκι (και στην τάξη) που σου μετέφερε αυτά τα λόγια; Τι απαντάς εκεί για να κρατήσεις το απαραίτητο κύρος σου στο παιδί, αλλά να μην υποτιμήσεις τους γονείς του μπροστά του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεια σου Ελένη,
    Αρχικά κόμπιασα και δεν είπα τίποτα. Τα παιδιά όμως "επιτέθηκαν" στη μικρή λέγοντας "η μαμα και ο μπαμπάς σου λένε βλακείες και όχι η κυρία μας"

    Απλα λοιπόν σχολιάσα "Εγω σας πρότεινα να κρατάτε κάποια πράγματα μαζί σας για να περάσετε όσο πιο όμορφα γίνεται. Δε νομίζω ... να σου αρέσει αν τύχει και κάνεις εμετό να μείνεις λερωμένη όλη μέρα ούτε στους γονείς σου να αφήσουν τη δουλειά τους να έρθουν να μας βρουν για να σε αλλάξουν αφού θα είμαστε και μακρυά"

    Το πιο σωστό θα ήταν να μιλήσω στους γονείς. Ας έχουν ο,τι άποψη θέλουν για μένα αλλά όχι μπροστά στο παιδί

    ΑπάντησηΔιαγραφή