12 Οκτωβρίου 2012

Συνάντηση με τους γονείς

Τη σημερινή μέρα την σκεφτόμουν εδώ και ένα μήνα. Απο την πρώτη μέρα που πήγα στο νέο σχολείο  την είχα στο πίσω μέρος του μυαλού μου και τις τελευταίες μέρες που πλησίαζε η μέρα το άγχος κορυφώθηκε. Σήμερα είχα την πρώτη συνάντηση με τους γονείς των μαθητών μου.
Γενικά δεν έχω θέμα με το να μιλάω σε κόσμο. Στο κομμάτι γονείς όμως με πιάνει ένα άγχος....

Ήρθαν σχεδόν όλοι. Τρεις γονείς δεν ήρθαν , η μία μητέρα με είχε ενημερώσει και έχουμε ήδη κανονίσει πότε θα τα πούμε.

Είχα γράψει όλα όσα ήθελα να τους πω, είχα σημειώσει για κάθε παιδί χωριστά κάποια πράγματα για να το πω σε προσωπικό επίπεδο με τους γονείς του. Α

Ξεκίνησα με κάποια γενικά πράγματα για την Στ τάξη και σκέφτομαι να τα μοιραστώ μαζί σας καθώς και γονείς διαβάζουν αυτό το ιστολόγιο και συνάδελφοι που μπορεί να πάρουν καμιά παραπάνω ιδέα ( και εμένα με βοήθησε πολύ η κουβέντα που έκανα με μια καλή φίλη που παίρνει συχνά Στ τάξη.)

Η Στ τάξη είναι μια εύκολη τάξη. Τα μαθήματα είναι πιο βατά και στην ουσία γίνεται επανάληψη όλων όσων μάθαμε στις προηγούμενες τάξεις. Εννοείται πως μέσα απο την καθημερινή δουλειά μέσα στην τάξη βλέπω που έχουμε κενά και τα δουλεύουμε ξανά ξανά και ξανά. Θέλω φεύγοντας απο το δημοτικό να έχουν κατακτήσει τις γνώσεις που πρέπει για την ηλικία τους.

Η τάξη αυτή είναι πολύ σημαντική για το συναισθηματικό κόσμο του παιδιού και θέλω να τα βοηθήσω όσο μπορώ να κάνω ομαλή τη μετάβαση τους σε ένα χρόνο στο γυμνάσιο. Είναι σε μια δύσκολη ηλικία. Θυμώνουν εύκολα, απορρίπτουν, απομονώνονται. Θέλω να τα βοηθήσω να εκφράζουν τα αισθήματα τους. Το θυμό τους, τη χαρά τους, το φόβο τους. 'Ολα.
Στα παιδιά μιλάω σαν να μιλάω σε ενήλικες. Ατάκες που έλεγα "θα το πω στη μαμά το μεσημέρι" κομμένες για φέτος ( και γενικά μάλλον) Τους δίνω σημασία, τα κάνω να νιώθουν σημαντικά και τους ζητάω τη γνώμη τους σε πολλά θέματα .Δεν αποφασίζω και διατάζω. 
Συνεχώς λέω στα παιδιά πως όσα κάνουμε μέσα στην τάξη δε τα κάνουν ούτε για μένα , ούτε για τους γονείς τους, ούτε για να πάρουν το ποδήλατο που τους έταξαν αν έχουν καλούς βαθμούς. Το κάνουν για εκείνα. Γιατί όσα μάθουν θα τους είναι εφόδια για το μέλλον. Εντάξει καλό και το κίνητρο αρκεί όμως να μην επιδρά αρνητικά για την διαμόρφωση του χαρακτήρα τους. "Διάβασες, θα πάρεις ποδήλατο" 
Θέλω οι γονείς να κάνουν στα παιδιά ένα έλεγχο καθημερινό. Να τα ρωτάνε πως πέρασαν στο σχολείο, τι έκαναν μέσα στην τάξη. Να τα ελέγχουν που και που. Δε θέλω να είναι απο πάνω τους. Το παιδί πρέπει να νιώθει πως στο εμπιστεύεστε, πως έχεις τις δυνατότητες να το καταφέρει μόνο του. Αφήστε το να ζοριστεί. Να προσπαθήσει να λύσει το πρόβλημα, να σβήσει , να γράψει να κάνει λάθος. Και αν προσπαθήσει αρκετά και πάλι δε τα καταφέρει τότε να είστε εκεί, να το βοηθήσετε διακριτικά. Αν του δώσετε έτοιμη τη λύση θα πάψει να προσπαθεί και στο σπίτι και στην τάξη. Θα περιμένει να τελειώσουν όλοι, να πούμε την άσκηση προφορικά και να συμπληρώσει χωρίς καν να κάτσει να σκεφτεί τι γράψαμε

Ζήτησα απο τους γονείς να πάρουν ένα σημειωματάριο που μέσα απο αυτό θα επικοινωνούμε ...Φυσικά το συζήτησα και με τα παιδιά ...Εκεί μέσα θα γράφω κάποιες παρατηρήσεις. Όχι μόνο "δεν έκανες την άσκηση" αλλά και τα θετικά "στο μάθημα της ιστορίας ήσουν συγκεντρωμένος και απάντησες σωστά σε όσα σε ρώτησα"
Πολλά παιδιά κρύβουν αρκετά πράγματα απο τους γονείς τους. Εγώ θέλω να τους κρατάω ενήμερους και για τα θετικά και για τα λαθάκια μας. Και οι γονείς αντίστοιχα μπορούν να μου γράφουν κάτι που θέλουν.

Ζήτησα ακόμα απο τους γονείς να δώσουν στα παιδιά ένα βιβλίο να φέρουν στην τάξη. Θα λειτουργήσει σαν δανειστική βιβλιοθήκη και πάνω στο κάθε βιβλίο θα κάνουμε συζήτηση και κάποια παρουσίαση. ( θα τα δείτε εν καιρό όλα όσα κάνουμε) 
Μέσα απο ένα λογοτεχνικό βιβλίο κερδίζουμε πολλά. Έχουμε πλούσιο λεξιλόγιο, μαθαίνουμε ορθογραφία, αποκτάμε γνώσεις, εμπειρίες. Και σίγουρα θα βελτιωθούμε πολύ στην παραγωγή του γραπτού λόγου. 

Αυτά είναι τα γενικά που είπα στους γονείς. Μετά πιάσαμε ένα ένα τα μαθήματα και στο τέλος ο καθένας προσωπικά ενημερώθηκε για το παιδί του.

Πήγε καλά τελικά. Οι γονείς συνεργάσιμοι. Ειχαν παρατηρήσει όσα είχα παρατηρήσει και εγώ. Είδαμε τις ίδιες αδυναμίες και που πρέπει να προσέξει ο καθένας χωριστά. Φυσικά ακόμα και το παιδί που δεν ανοίγει βιβλίο στο σπίτι έχει θετικά στοιχεία και πρέπει να τα τονίσουμε. Έτσι πάντα ξεκινάω απο τα θετικά...που είναι πολλά. Δεν υπάρχει παιδί που δεν έχει θετικά στοιχεία, που δεν είναι καπού καλό. Τονίζω την ευγένεια, τη συνεργασία, την προθυμία, όλα...Ε μετά πάμε και στα πιο άουτςςς αλλά εντάξει πιστεύω πως μπορούν να βελτιωθούν σε πολλά. Ήδη πολλοί γονείς μου είπαν πως άλλαξε μέσα σε 3 εβδομάδες.

Και εντάξει επειδή χάρηκα πολύ θα σας το πω...
Αρκετοί γονείς μου είπαν πολύ πολύ καλά λόγια. Πόσο ενθουσιασμένα είναι τα παιδιά τους μαζί μου, πόσο με αγαπάνε, πόσο χαρούμενα έρχονται στο σχολείο. Πως κάθε μεσημέρι τους λένε όλα όσα κάναμε στην τάξη...Πως η κυρία είπε εκείνο, το άλλο. 
Αυτό που μου κάνει εντύπωση ( γιατί πρώτη φορά κάνω Στ τάξη ) είναι πως τους αρέσει πολύ να ακούν προσωπικές εμπειρίες μου. Και μετά πάνε σπίτι και λένε "να και η κυρία έκανε λάθη κάποιες φορές στα τεστ αλλά δε χάθηκε και ο κόσμος.... απο τα λάθη μαθαίνουμε..

Κάτι άλλο που μου είπε μια μαμά είναι πως η κόρη της , της είπε "η κυρία απαντάει σε όλες τις απορίες μας και αν δεν ξέρει κάτι το ψάχνει και δε μας λέει εεε καλάαα άστο αυτό για μετά" 
Αυτονόητο για μένα, σημαντικό για τα παιδιά....


Και άλλα πολλά πρέπει να είπα αλλά τώρα έχω πάθει ένα μπλακ άουτ.

Αν θυμηθώ κάτι θα το προσθέσω. 
Όλα καλά λοιπόν και στην Αθήνα 




28 σχόλια:

  1. Κοριτσι μου χαιρομαι που τα πας τοσο καλα.Τα παιδια πρεπει να σε αγαπανε. Λιγο με το τετραδιο δεν ξερω γιατι ειναι μεγαλα τα παιδια και ισως να θελουν να ειναι πιο ανεξαρτητα.Αλλα και παλι εξαρταται απο το πως θα γραφεις και μαλλον θα γραφεις πιο πολλα θετικα απο οτι καταλαβαινω.Φιλακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ!!!Ναι και εγώ πιστεύω πως τα έχω κερδίσει ;) και χαίρομαι πολύ γι αυατό γιατί όσα κάνω τα θεωρω αυτονόητα

      Το τετράδιο τα παιδιά το δέχτηκαν...Θα έχει στυλάκι πχ "Αν είχες κάνει και τις εργασίες σου στη Γλώσσα θα ήσουν άψογος"
      Κάπως έτσι....Η πορεία θα δείξει.

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία! Ελπίζω να μείνει έτσι μέχρι το τέλος της χρονιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!!!Και εγώ το ελπίζω.Εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε

      Διαγραφή
  3. Εισαι δασκαλιτσα με τα ολα σου!!!!

    Μεταξυ μας, επειδη σε ξερω...ημουν σιγουρη πως θα παει καλά το πράγμα!

    Συνέχισε την υπευθυνη δουλεια σου και ολα θα πανε καλά

    φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ κορίτσι!!!
      Μαθαίνω και εγώ τα νέα σου και χαίρομαι που όλα πάνε καλά!!!

      :)
      Φιλάκια πολλα

      Διαγραφή
  4. Πολύ χαίρομαι για σένα και τους μαθητές σου!!Αναρωτιόμουν αν θα γράψεις ένα ποστ για την συνάντηση γονέων και με εξεπληξες ευχάριστα!!Πάντα είχα απορία τι λένε οι άλλοι δάσκαλοι στις συναντήσεις τους για να συγκρίνω με τον εαυτό μου και μπορώ να πω ότι με κάλυψες σε πολλά σημεία!! Τα μεγάλα παιδιά θέλουν ειλικρίνεια απο εμάς και ίση αντιμετώπιση...και οι γονείς καταλαβαίνουν πόσο καλή δουλειά κάνεις μέσα από το χαμόγελο των παιδιών τους κάθε μεσημέρι!! Συνέχισε έτσι!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είχα τόση αγωνία για τη συνάντηση που αυτή η ανάρτηση ήταν σίγουρο πως θα γραφτεί ...

    Και εγώ την είχα την απορία και οσο και αν έψαξα σε ιστολόγια δε βρήκα ανάλογη απο άλλους συναδέλφους...

    Ολοι τα ίδια λέμε λες;;;;
    Φιλιά κορίτσι και να κανονίσουμε να πιούμε εκείνο το καφεδάκι ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι, ναι θα σου στείλω δε σε ξεχνάω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συνεχώς λέω στα παιδιά πως όσα κάνουμε μέσα στην τάξη δε τα κάνουν ούτε για μένα , ούτε για τους γονείς τους, ούτε για να πάρουν το ποδήλατο που τους έταξαν αν έχουν καλούς βαθμούς. Το κάνουν για εκείνα.

    Μπράβο!! Μακάρι όλοι οι δάσκαλοι να ήταν σαν εσένα, αλλά ξέρεις τι, καλύτερα έτσι, γιατί είναι καλό να ξεχωρίζουν κάποιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα anisixe blogaki !!!
      Ελπίζω να τα πείσω και τα 19 και να δουν το διάβασμα και το σχολείο με άλλο μάτι..

      Σε ευχαριστώ!!!

      Διαγραφή
  8. Μπράβο μια χαρά τα πας!
    Λες στο τέλος να μη θες να φύγεις από την Αθήνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Βιβή,

      Οντως όλα πάνε καλά!!!
      Αλλά δύσκολο να μη θέλω να φύγω...Δεν έχω κόλλημα με την Κρήτη. Θα ήθελα απλά να ζήσω σε μια επαρχιακή πόλη...

      Διαγραφή
  9. Γεια
    αν θες διαβασε το ποστ μου :
    http://anisixosblog.blogspot.gr/2012/10/blog-post_21.html

    θελω τη γνωμη σου σαν μπλογκερ. εσυ πως θα ενιωθες στη θεση μου; θα ενιωθες το ιδιο; εχεις περασει ποτε την ιδια φαση με μενα; να σου λειπουν εντονα πραγματα απο το παρελθον; και πως το αντιμετωπισες και πηγες παρακατω;

    απαντα αν θες στο ποστ μου.

    ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαίρομαι που υπάρχουν ακόμα Δάσκαλοι σαν και εσένα . Κάνεις μεγάλο έργο συνέχισε... (μία μαμά )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια...ειδικά όταν τα ακούς απο μια μαμά έχουν άλλη βαρύτητα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. είμαι μαμά 3 κοριτσιών και εχω το εξής πρόβλημα:η πρωτη μου κόρη πάει Α δημοτικού και έχω έρθει σε κόντρα με το διευθυντή γιατί ζήτησα να βγουν οι εξωσχολικοί από το προαύλιο του σχολείου.Εκείνος ναι μεν τους εβγαλε τηυν πρώτη φορα φανερά ενοχλημένος αλλά την δευτερη απλώς καθοταν στο παράθυρο και τους έβλεπε χαμογελώντας που δε μπορούσα να κανω κατι και αυτό γιατί ισχυρίζεται πως είναι παιδιά που πέρασαν απο το σχολείο ως μαθητές.Είναι λογικό?εγώ δεν ξέρω τι ρολο παίζει ο καθένας για να είναι στον ίδιο χώρο με το παιδί μου. Έ΅χει το δικαίωμα να το κάνει αυτό?ποιό είναι το όφελος του?δεν είναι καταχρηση "εξουσίας"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  13. Μελίνα γεια σου
    Μολις τώρα διάβασα το σχόλιο σου...
    Δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου να είναι άτομα που δεν έχω σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασια, υπάρχει και σχετική εγκύκλιος που αν θες μπορω να στη βρω. Και σε μας έχει τύχει παιδιά Α γυμνασίου να περάσουν απο το σχολείο αλλά τους ανοίγει κάποιος δάσκαλος, πάνε βλέπουν ένα δασκαλο τους και φευγουν. Και αυτό έγινε 1-2 φορεες στην αρχή της χρονιάς. Η πόρτα δεν είναι κλειδωμένη ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστω που απάντησες γιατί πραγματικά αρχισα να σκέφτομαι μήπως εχώ άδικο γιατί το μέρος του εχουν πάρει και 2 δασκάλες.Η πόρτα είναι όντως κλειδωμένη αλλά αυτοί πηδούν τα κάγκελα βρίζουν ΄πετάνε μπουκάλια γεμάτα νερό στον αέρα κάνουν ότι δήθεν κάνουν στριπτίζ και μετα από κάνα δυο ώρες φέυγουν και η απάντηση σ'όλο αυτό είναι πως είναι ελεγχόμενοι {οι εξωσχολικοί}.Εν ολίγοις τώρα μου κάνει πόλεμο με ειρωνίες και λέγοντας πως έχουμε γεμίσει τρελούς κοιτώντας με πάντα.Όπως και να χει χαρηκα που μου απάντησες και μάλλον δεν είμαι τρελή!Σ'ευχαριστώ και συγνώμη αν σε κούρασα.

      Διαγραφή
    2. Τι να πω έχω μείνει!Οι δάσκαλοι που έχουν εφημερία τι κάνουν; Εγώ ακόμα και αν έρθει κάποιος μεγάλος και θέλει να του ανοίξω ρωτάω πάντα. Ποιος είναι και τι θέλει...
      Σε καμία περίπτωση δεν είσαι παράλογη και αν σου ξαναπεί τίποτα πες του


      XVIII. Ασφάλεια μαθητών
      Στο πλαίσιο της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και με σκοπό να διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, στη με αριθμ, 2368/Γ2/9-1-2007 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.., αναφέρονται τα εξής:
      Οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη των Διευθυντών των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

      Δε με κούρασες καθόλου...Αν έχεις κανένα νέο ενημέρωσε με


      Διαγραφή
  14. Ααα απο εγκύκλιο που στάλθηκε σε όλα τα σχολεία το Σεπτέμβρη είναι το παραπάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γεια σου Άννα και συγνωμη αλλά μόλις σήμερα κατάφερα να δω την απαντηση σου.Τα νέα έχουν ως εξής:χάθηκαν η βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου και το χαρτι του οδοντιάτρου από το φάκελο του παιδιού,περιμένω λιγες μέρες και πάω και τον ρωτάω στον πλυθηντικό πάντα μήπως βρέθηκε κάποιο από τα χαρτιά και μου απαντάει εξαγριωμένος πως ο διευθυντής δε χάνει ποτέ τίποτα και"δεν με νοιαζει τι θα κάνεις να πας να τα βγαλεις και να μου τα φέρεις".Δεν άντεξα, λογομαχήσαμε και έφυγα.Την επομένη καμία δασκάλα δε μου μιλούσε.Να σου πω την αλήθεια μετάνιωσα που ζήτησα να βγουν οι εξωσχολικοί γιατί τώρα το παιδί μου θα το έχουν στο μάτι.ούτως ή άλλως από τότε που είδα τι γίνεται πάω σε κάθε διάλειμμα για να προσεχω το παιδί.Δεν μπορώ να τα βάλω με ολους ή να τους πείσω ότι έχουν άδικο αν και πιστεύω πως το ξέρουν αλλά τους πείραξε που μπλέχτηκα στα "χωράφια"τους.Και να σου πω και την αλήθεια αν πάω να του πω για την εγκύκλιο απλώς θα τα ακούσει ο τοίχος θα μου απαντησει με τον αγενεστατο τρόπο του και θα φύγω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή